Reclame maken op z’n Romeins
Een leuke activiteit organiseren is één ding, publiek daarvoor krijgen is niet altijd even makkelijk. Toch zijn er variaties op de ‘klassieke’ communicatiemethoden die voor nét iets meer publieksbereik kunnen zorgen. Tijdens een activiteit bij de Archeologiedagen 2015 zette Archeologie Rotterdam een ‘echte’ Romein in om flyers te verspreiden en mensen uit te nodigen om binnen een kijkje te nemen. En dát werkte!
Communicatie
Het verspreiden van flyers voor of tijdens een activiteit is niets nieuws. Maar of deze ook gelezen worden is vaak de vraag. Door de flyers uit te laten delen door een ‘echte’ Romein, zorgde Archeologie Rotterdam voor extra aandacht voor hun activiteit. Ook van bezoekers die normaliter niet naar een archeologische activiteit gaan. Iedereen wilde met de Romein op de foto en nam vervolgens een kijkje binnen. Volgens ons is dit een relatief makkelijke en goedkope manier om hogere bezoekersaantallen halen!
Foto’s: Archeologie Rotterdam.
Succesfactoren
-
Communicatie
Archeoweetje!
Reclame bestond al in de Romeinse tijd. In de ruïnes van Pompeï zijn eeuwenoude reclameboodschappen teruggevonden, als graffiti op de muur.